CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, October 18, 2010

GARFIELD (bukan nama sebenar)

Asalnya, aku ni seorang yg anti kucing. Pertama, sebab aku takut ngan kuku dia. Xleh nak agak bila nak keluarkan kuku tu. Kedua lak, gelngan bulu dia. kadang2 tu yg ngada2 tu yg ngada2 mulalah dia datang kat kaki aku dok gosok2 bulu dia. geli. Tapi, bila dah bergaul ngan member2 yg sukakan kucing, aku trpaksa beranikan diri takut ditertawakan diorang. pastu, lama2 aku dh boleh dh nak belai2 kucing. tp biasa2 ja. setakat pgang ekor. nak usap pala tu sorilah. sentuh2 badan. walau camna pun, sekarang, aku dh mula cintakan binatang, tambah2 kucing. Kisahnya camni, dulu, kat sekitar taman rumah aku mmg byk kucing jalanan. dah nmpk kesian sgt, aku bg la makan. tp yg xtahan ada yg sampai masuk rumah pastu muntah lepas 'culik' ikan goreng aku. geram. ngamuk mak aku kadang2. Tapi, satu ari. ada sekor kucing ni bulu dia lawa, warna jingga lebat2 cam kartun Garfield. gemuk, cumanya dia betina. tapi satu je, kaki dia lumpuh. mungkin tuan dia buang sebab tula. sedih. jadi aku bg la gak makan. igtkan lpas tu dia nak blah tp dia masih ada kat rmh aku. bagus kucing ni sebab dia mngiau2 mntak mkanan, belai2 kaki tapi xpenah jejak kaki masuk rmh. mgkin tuan dia prnah ajar dulu. lama2 aku jga dia, makin aku syg dia. dan makin berani aku mesra2 ngan dia sambil peluk n cium dia.tp, aku xselalu kat rmh sbab aku tgah blajar . kdg2 je aku balik. satu masa tu aku tgh cuti smggu. jadi aku balik. bila aku sampai rmh, ada cam yg xkena. Garfield(nma samaran yg hnya aku yg panggil) xsahut2 aku cam dulu. aku cari dia panggil2 nama dia. rupa2nya dia ada kat blakang rmh bwh pokok mngga. aku tgok dia xaktif cam dulu. aku usap2 cium2 badan dia. bulu dia xselebat dulu.makin kurus lak. aku nmpk sblah dia ada kotak. dlm tu penuh ngan darah. masuk dlm aku tnya mak aku. mak aku ckp Garfiled lahirkan anak 5ekor tp semua mati. mak aku tanam dah. aku sedih tgok garfield. aku tringat satu filem lakonan Owen Wilson dan Jennifer Anniston; Marley and Me. Dlm tu si anjing, Marley time dia dh nak nazak dia suka dok sorang2 n termenung. sama cam Garfield aku. tp xtahula betul ke x. Apa2 pun aku harap Garfield aku sihat n ceria cam dulu2. tssskk... T_T

My lovely and gorgeous Garfield! ;P

0 comments: